pondelok 21. februára 2011

RECENZIA : Triaška Maggie Stiefvater

Triaška.... Táto kniha ma oslovila, nebudem sa za to hanbiť, kvôli krásnej obálke. Čo je na nej také výnimočné? Nič. Proste sa mi páči :). Taká obyčajná a pritom krásna. Knihy, ktoré vychádzajú majú starostlivo vyberané obálky, pretože čo si budeme hovoriť obal predáva. Táto ma ale natoľko oslovila, že som ju kúpila a nespravila som určite zle, pretože  taká aká je na vonok je aj vo vnútri.

Kniha je písaná zvláštnym štýlom a popravde takýto štýl som čítala po prvý raz. Je písaná z pohľadu dvoch osôb a pri každej kapitole sú písané aj stupne Celzia aby ste presne vedeli, aká je von zima.

Hlavné osoby sú Grace a Sam. Grace ako malú napadla svorka vlkov. Jeden jediný ju ale zachránil. Vlk so žltými očami, ktorého si navždy zapamätala a ktorého ešte niekoľko krát pozorovala z diaľky pri dome svojich rodičov. Grace niečo k tomu vlkovi lákalo, jednoducho vedela, že je to jej spriaznená duša. Ten vlk bol Sam. Aj on ju pozoroval z dostatočnej vzdialenosti a vedel, že pri nej nemá šancu ale aj tak sa na ňu z pomedzi stromov díval, ochraňoval pohľadom a sníval o nej. Vlci z Mercy Falls ale nie sú len taký obyčajní vlci. Sú to ľudia, ktorí síce majú v letných mesiacoch ľudskú podobu, ale len čo príde mráz a ochladí sa menia túto podobu na vlčiu. Čo je ešte horšie táto premena funguje len zopár rokov a potom sa proces mení až napokon z človeka zostane už do konca života vlk. V škole, ktorú Grace navštevuje sa rozšíri správa, že jedného žiaka školy zabili vlci. Otrasie to celou školou a Grace nevie prečo, ale má pocit, že nezomrel len tak a neukradli ho z márnice, niekde v kútiku duše verí že sa potuluje po lese. V tom sa ale na schodoch pred domom jej rodičov zjaví jej vlk, ten ktorý ju zachránil keď bola ešte dieťa. Všetko sa zomlelo tak rýchlo a vlk už nebol vlkom, ale zraneným chlapcom. Bol to Sam. Ona ho miluje, on miluje ju no čas a počasie sú neúprosné. Musia vymyslieť nejaký plán ale aký? Budú tí dvaja niekedy môcť byť spolu? Čas sa blíži

Kniha je napínavá a neuveriteľne romantická, ľahko sa číta. Odporúčam prečítať. Už nám len ostáva čakať na druhú časť knihy. Nie, ešte stále sa mi neozvali z Ikar-u. V českej verzií sa už dá kúpiť, tak dúfam že  slovenské vydavateľstvo nebude otálať dlho.

2 komentáre:

  1. Keď som čítala túto kniha, nemohla som z nej odthnuť oči a súhlasím s tebou má krásnu obálku. Odporúčala mi ju spolužiačka a raz v knižnici kniha predobnou a ja ako správny knihomoľ som hu hneď zobrala a zostala som nadšená. Váhanie bolo tiež veľmi dobré a veľmi sa teším na Navždy ale to sa mi ešte pod ruku nestalo.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na tejto knihe ma oslovil obal a dobré recenzie ale musím povedať že ma veľmi sklamala...ľutujem že som si ju kupila a určite neodporučam.

    OdpovedaťOdstrániť