pondelok 4. apríla 2011

Knižná reťazovka


Jedného pekného dňa keď sa Luu nudila objavila niekde v zóne internetových stránok akciu, ktorú pomenovala ako Knižná reťazovka. Neváhala som a zapojila som sa aj ja. 

1. Obľúbená kniha z detstva?
Úplne prvá kniha ktorú mi kúpila mama, keď som ešte ani čítať nevedela sa volala Dovidenia, Zuzanka od Hany Zelinovej. Keď som sa naučila čítať, stále dookola som si ju listovala. Túto knihu viem hádam naspamäť. Potom to už išlo rýchlo moja prvá návšteva knižnice a to boli Traja pátrači neskôr Babička od Boženy Němcovej, ktorú zbožňujem a prečítala som ju veľa krát :)

2. Čo práve čítaš?
Práve čítam Priechod od Justina Cronina, Krásni a mŕtvi od Eden Maguire

3. Máš práve nejakú rezerváciu v knižnici?
Práve knihu od Cronina som mala teraz posledne zarezervovanú a úspešne som si ju vyzdvihla. Momentálne čakám kým do knižnice pribudnú nové knihy a hneď ich rezervujem :D

4. Knižný zlozvyk?
Žiadny nemám, teda okrem toho, že vždy všetkých obťažujem s tým, že im vravím aké knihy som čítala a nie vždy sa stretnem s dobrou odozvou, keďže niektorí ľudia ozaj neradi čítajú. Čo ma dosť mrzí lebo kniha je jeden pôžitok.

5. Čo máš práve požičané z knižnice?
Priechod od Justina Cronina, 

6. Máš čítačku e-kníh?
Nemám ale očakávam ju ako narodeninový darček :D

7. Preferuješ čítať len jednu, alebo viacero kníh naraz?
Tak väčšinou mám rozčítané dve knihy. Viac nie, lebo sa mi to potom dosť mliaga v hlave a dosť aj v noci v snoch :D.

8. Zmenili sa tvoje čitateľské návyky odkedy si začal blogovať?
Jednoznačne áno. Teraz som už načisto posadnutá knihami a každú voľnú chvíľu čítam, čo už v značnej miere lezie na nervy aj členom našej domácnosti :D. Hlavne že ja som šťastná :D

9. Najhoršia kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Ja hovorím že všetky knihy sú svojim spôsobom dobré, ale medzi tie nie najlepšie kúsky by som zaradila Modrý mesiac od Alyson Noelovej.

10. Obľúbená kniha, ktorú si tento rok prečítal?
No tie sú dve. Jedna je určite Ohnivá od Kristin Cashore a druhá Matched od Ally Condie.... Neviem sa rozhodnúť ktorá je lepšia, obe sú proste úžasné.

11. Ako často čítaš knihy mimo svojho obľúbeného žánru?
Občas sa aj to stane. 

12. Obľúbený žánrový okruh?
Fantasy 

13. Dokážeš čítať v autobuse?
Hm... Väčšinou je to cesta autobusom, keď idem domov z knižnice. Autobusom chodíme pomerne málo, keďže bývam v časti kde mám všetko po ruke.

14. Obľúbené miesto na čítanie?
Moje krásne kreslo v obývačke nado mnou lampa a pokoj svätý :D

15. Zásady pri požičiavaní kníh?
Kniha je posvätná, musí sa vrátiť v takom stave, v akom si ju daná osoba odo mňa požičiavala. Inak som nekompromisná a knihu už radšej nepožičiam.

16. Robíš knihám somárske uši?
Takže nie nie nie.... To je neúcta a to nehorázna !!!!! U mňa fungujú záložky ako napr. bločky z obchodu alebo lístky na autobus :)

17. Píšeš si na okraje strán poznámky?
Nie.

18. A do učebníc?
Nemám už učebnice, ale keď som ešte chodila na strednú, tak som si robila poznámky samozrejme ceruzkou a na konci roka som ich musela všetky gumovať... t.z. strávila som potom nad tým celý deň 

19. V ktorom jazyku čítaš najradšej? V koľkých dokopy to zvládneš?
Tak samozrejme že čítam najradšej v slovenčine. Je to môj rodný jazyk, takže nie je o čom. Posledne som ale objavila že viem čítať aj v nemčine :D takže už čítam aj v nej. Češi sa podľa mňa vedia lepšie vyjadrovať ako Slováci. A krásne v tom jazyku spievajú :D preto rada čítam aj v češtine.

20. Čo musí kniha mať, aby si si ju zamiloval?
Musí ma zaujať natoľko aby som o nej rozmýšľala, aby som o nej rozprávala v superlatívoch. Super hlavný hrdina/ka, parádna zápletka s úžasným koncom.

21. Čo musí kniha mať, aby si ju odporučil ďalej?
Všetko čo mám rada ja, odporúčam aj druhým.

22. Obľúbený žáner?
Fantasy  

23. Žáner, ktorý čítaš najmenej (ale chcel by si viac)?
bájky a balady

24. Najväčšmi inšpiratívna kniha, ktorú si tento rok čítal?
Tisíc žiarivých sĺnk od Khaled Hosseini 

25. Obľúbená svačinka ku čítaniu?
Tak zbožňujem kávu, mlieko alebo čaj a k tomu Mila rezy :P

26. Ako často vyberáš knihu podľa obálky?
Stalo sa aj to raz. Väčšinou ale pozerám anotáciu poprípade hľadám na internete recenziu.

27. Ako často súhlasíš s negatívnou knižnou kritikou?
Každý má právo na vlastný názor. 

28. Čo písanie negatívnych recenzií?
Ak mám na knihu negatívny názor, v tom prípade to napíšem ako to z môjho hľadiska je.

29. Ak by si mohol čítať v ďalšom cudzom jazyku, ktorý by si si vybral?
Angličtina je zatiaľ moja výzva ale neohrdla by som taliančinou.

30. Najväčšia knižná výzva?
Naučiť sa po anglicky, prečítať aspoň 50 kníh tento rok.

31. Najväčšia knižná výzva, do ktorej sa stále bojíš ísť?
Chcem prečítať aspoň jednu anglickú knihu a ja sa k tomu hádam nedokopem.

32. Obľúbený básnik?
Nemám obľúbeného básnika.

33. Koľko kníh si zvyčajne požičiavaš z knižnice?
Podľa toho či niečo dobrého majú aj 3-4, ale väčšinou si všetci knihy rezervujú, takže výber je chabý keď tam prídete a som rada keď odídem aspoň s jednou.

34. Vrátil si už knihu do knižnice bez toho, aby si ju prečítal?
Vždy sa snažím aj tie knihy čo ma vyslovene nebavia dočítať, skôr preferujem rýchločítanie v takýchto prípadoch preskakujem po kapitolách.

35. Obľúbená knižná postava?
Úplne najsamlepšia zatiaľ je Lisbeth Salanderová

36. Obľúbený knižný záporák?
Kráľ Leck z Výnimočnej od Kristin Cashore

37. Knihy, ktoré si zvyčajne beriem na prázdniny?
Jednu z mojich obľúbených.

38. Najdlhšia doba, ktorú si nečítal?
Bola dlhá doba keď som nečítala chvala Bohu som sa z toho spamätala :)

39. Kniha, ktorú si nedokázal/nemohol dočítať?
Čas diabla od Kellehera a Vidalovej - proste som ju zavrela a už neotvorila ende

40. Čo ťa najskôr dokáže pri čítaní vyrušiť?
Keď konečne vypnem, konečne si nájdem čas a začnem čítať, a v tom niekto zazvoní a neviem sa danej návštevy striasť...

41. Obľúbená filmová adaptácia?
Millennium trilógia vo filmoch - Muži, ktorí nenávidia ženy, Dievča,ktoré sa hralo s ohňom a Dievča ktoré koplo do osieho hniezda

42. Adaptácia, ktorá ťa totálne sklamala?
Asi nemám žiadnu.

43. Ako často čítaš spoilery?
No priznávam sa aj ja som niekedy až príliš zvedavá

44. Najviac peňazí, ktoré si na jeden krát minul v kníhkupectve?
No naraz si v kníhkupectve kúpim najviac dve knihy, takže to nie je také strašné... 

45. Ako často knihu pred čítaním prelistuješ?
Stále prezriem celú obálku a anotáciu potom nádych tých voňavých strán z tlačiarne a hor sa do nej :)
 
46. Dôvod, pre ktorý by si v polovici knihu vzdal?
Nezáživný, nudný dej ale vravím, že sa vždy nejako snažím knihu dočítať.

47. Máš rád knihy usporiadané?
Mám ich usporiadané podľa veľkosti... nesmejte sa ja mám za sebou stavebnú priemyslovku a mám cit pre miery :D

48. Zvykneš knihy skladovať, alebo ich po prečítaní posúvaš ďalej?
Mám svoju poličku ktorej sa nechcem zriecť. Keď dojde miesto zriadim si druhú :D

49. Sú knihy, ktorým sa vyhýbaš?
Popravde zatiaľ som ešte nezistila čomu sa mám vyhýbať. Ja som taký obojživelník :).

50. Kniha, ktorá ťa rozosmiala?
Vampire academy

51. Kniha, ktorá ťa rozhnevala?
Nemám takú knihu

52. Kniha, ktorá ťa rozplakala?
Nicolas Sparks Noci v Rodanthe 

53. Kniha, od ktorej si nemal žiadne očakávanie, ale nakoniec sa ti páčila?
Gayle Forman Ak zostanem.... Idem do kníhkupectva nič nemajú tak kúpim aspoň toto a dúfam že to bude dobré.... a bolo

54. Kniha, od ktorej si očakával veľa, ale nakoniec sa ti vôbec nepáčila?
Alyson Noelová obe knihy Navždy aj Modrý mesiac

55. Obľúbené čítanie na odreagovanie?
Nejaká dobrá romanca.

4 komentáre:

  1. Vidím, že väčšina žien preferuje na odreagovanie romance... tlieskam, tlieskam! :) Ja som hlavne za historické a nech ho čert veme, kto mi bude hovoriť, že je to len pre staré tetky! Aj tak to budem čítať! :D A pekné odpovede... :) Držím palce v čítaní v angličtine ;) Ty to určite zmákneš! Z taliančiny viem akurát Come stai (ako sa máš) a viem odpovedať Sto bene, grazie (dobre, ďakujem). Chodím iba na krúžok a kvôli školským povinnostiam to - bohužiaľ - flákam :S

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Talinčina je ževraj ľahký jazyk tak možno niekedy v budúcnosti odskúšam :D... romance neni len pre staré tetky - my sme toho príkladom :D :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja som pre vás už stará tetka, ale romance nemusím ;-) práve naopak, čítala som ich v puberte a potom už nie. najradšej historické, samozrejme :-)
    no chcela by som skúsiť Phillipu Gregory, ale akosi sa k nej neviem dostať...

    a ešte moja reťaz:
    http://riddicksrealm.blogspot.com/2011/04/knizna-retazovka.html

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Asi bych se noedokopala k tomu, abych četla v němčině. nenávidím ten jazyk:D Vampýrskou akademii mám taky ráda:D

    OdpovedaťOdstrániť