piatok 9. marca 2012

RECENZIA : Údolie - Katastrofa Krystyna Kuhn


  • originálny názov :  Das Tal Season 1.2. Die Katastrophe
  • počet strán : 304
  • vydané na SK : február 2012 Slovart
  • kúpiť

anotácia : Skupina študentov elitnej školy Grace pred rokmi bez stopy zmizla na vysokohorskom končiari Prízrak. Julia s kamarátmi sa vyberú na miesto opradené strašidelnými legendami. Veci sa im vymknú z rúk hneď na začiatku výstupu. Čo má za lubom záhadný Paul Forster, ktorý sa k nim na poslednú chvíľu pridá? Čo znamená desivý nález v starej horskej chatrči? Kde je ich vodkyňa, Indiánka Ana? A navyše nikto z nich netuší, že sa schyľuje k nebezpečnej snehovej víchrici...

Moje pocity :

Katastrofa je druhý diel mysteriózneho trileru pre mladých, zo série Údolie. Kým prvá časť Hra bola " OK prečítala som to, ale dojem nebol až taký dobrý, aby som si ju vzala do ruky znova ", druhá časť Katastrofa bola jedným slovom "VÝBORNÁ". 

Prvá časť bola písaná z pohľadu Roberta a Julie, v druhej časti sa menia perspektívy z Julie na Katie. Povedala by som, že Katastrofa je Katina kniha. Dozvedáme sa o jej adrenalínových záľubách, o jej záhadnej minulosti, ktorá sa v deji postupne otvára. No a keďže jej nedáva spávať vrch Prízrak, kde zmizli za veľmi záhadných udalostí ôsmi študenti, presvedčí svojich spolužiakov, aby túto trojtisícovku zdolali spoločne. Všetci sú zvedaví, čo sa strateným študentom stalo a každý sa domnieva, že práve tam hore niečo o záhadnom zmiznutí nájdu....

Neobjasnené otázky z Hry boli práve v tejto časti zodpovedané a otvorené ďalšie otázky, ktoré čitateľa nútia prekrúcať stránky jednu od druhej, len aby sa čo najrýchlejšie dostal k rozuzleniu. Je v tom malý háčik. Aj keď sa dostaneme opäť k absolútne nečakanému rozuzleniu , znova sa otvárajú otázky a všetko čo ste si doteraz mysleli, že je vyriešené, je len blaf. Každá maličkosť v tejto knihe je totiž v sérií premyslená. Autorka si od začiatku vymyslela výborný mystricko-detetektívno-sem tam aj hororový príbeh, ktorý nielenže rozkúskovala do viacerých kníh, ale ona nám prestrela hádanku, ktorá sa postupne odkrýva a čitateľ nemá ani najmenšie tušenie čo autorka a kde znova zakomponovala, aby dej spestrila a zamotala. 
Priznávam chýbalo mi to, že jediný záchytný bod Robert, bol práve v tejto knihe veľmi málo pridaný do príbehu a vadil mi aj podľa mňa dosť nepochopiteľný vzťah Chrisa a Julie. Kórejčanka Katie bola naproti tomu perfektná a zakryla všetky postavy a šupla ich do vrecka. Výborná povahová črta, nikoho si k sebe nepustila, adrenalín bol jej druhé meno a potom tá postava, ktorá je tu kľúčová tá tomu dodala konečný šmrnc.... No tomu sa povie zvrat dámy a páni :O... Ten koniec to zabil a aj keď to proste k tomu smerovalo a ja som vážne mala čakať, že to autorka takto zakončí, koniec koncov som aj tak nemohla uveriť a nemo čučala na poslednú stránku v knihe.

Ak ste sa pri prvej knihe spočiatku nudili kým konečne prišiel nejaký spád, v tejto sa stále niečo deje naozaj od začiatku. Okrem niektorých postáv, ktoré tomuto príbehu škodia, je kniha napísaná naozaj napínavo a sem tam strašidelne. Aj keď mám pocit, že aj to autorka už má premyslené a presne tieto čudné postavy budú mať nakoniec výborne napísané príbehy. Mala som zimomriavky, povzbudzovala som Katie a triasla som sa od strachu.

Bezprostredné pocity po prečítaní 

  • Katie - tak toto dievča je naozaj hrdinka roka...
  • Julia prosím otvor oči !!!!! 
  • dobre som to teraz prečítala ?!?!? Ok, ok, ok... ešte raz si si istá Kuhn? Si si istá, že ma chceš takto hnusne zmiasť? No dobre podarilo sa ti to ...
  • Posledný odsek knihy - panebože.... panebože.... panebože to čo sa stalo????

Týmto by som chcela poďakovať vydavateľstvu Slovart za poskytnutie recenzného výtlačku. Tretí diel sa bude volať Víchrica a ja si myslím, že vtedy to len autorka ešte rozbalí :).

2 komentáre:

  1. náhodou ja nechem aby Julia otvorila oči (ak si myslela na to na čo aj ja) :D Chrisa som si obľúbila a tretia kniha má byť tuším z jeho pohľadu. Nevieš náhodou kedy vychádza? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. anonymný snažím sa vyzistiť od vydavateľstva kedy chcú vydať tretiu časť.... a ako vravíš bude z pohľadu Chrisa a Debbie, tiež som zvedavá ako sa ten ich vzťah (Chris + Julia) ak sa to dá vôbec vzťahom nazvať vyvynie, ale v tejto časti príbehu mi prišiel divný...neviem iné slovo na to zo seba dostať :D... to bol jeden z dôvodov prečo som znížila hodnotenie a druhý bol stále neobjasnený Robert, to sa ale aj tak určite všetko ešte v tejto sérií podozvedáme :)

    OdpovedaťOdstrániť