piatok 10. augusta 2012

RECENZIA : Polibek pro Annu Stephanie Perkins


  • originálny názov :Anna and the French Kiss
  • počet strán :  336
  • vyšlo v ČR : 2012 CooBoo
  • kúpiť
anotácia : Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti.

Moje pocity :


Túto knihu odporúčam predovšetkým ženskému publiku. Čistá romanca okorenená všetkými možnými emóciami mi vzala dych, aj keď až takéto cukríkové príbehy s očakávaným happy endom nemám rada. No v tejto knihe mi nevadilo vôbec nič z hora menovaného :). Možno jedine to, že nebola dlhšia.

Máme tu hlavnú hrdinku Annu, ktorá je svojimi rodičmi prinútená odísť študovať do Francúzka.
Háčik 1. nevie po francúzsky
Háčik 2. nepozná nikoho
Háčik 3. opúšťa svojich kamarátov aj svoju lásku

Ani by sa jej nesnívalo, že nájde výborných kamarátov, že sa jej Paríž naozaj zapáči a hlavne, že stretne jeho - "úžasného Étienna St. Claira ."

Stephanie Perkins je výborná spisovateľka. Musím uznať, že niektoré chvíle s hlavnou hrdinkou ma nudili, ale kniha dokázala vo mne nabudiť niečo, prečo som knihu nemohla len tak odložiť pred tým, než som nezistila čo všetko je vo veci. A tu sa mi naskytla myšlienka, že väčšina romantických kníh má vyvrcholenie niekde v strede deja a viem, že " tí dvaja budú určite spolu ".

V tejto knihe to neviete do konca. Riešite vzťahy spolu s nimi, akoby ste boli tichý poslucháč ich rozhovorov. Viete, že skončí dobre, ale aj tak ste na pochybách, pretože dej tomu nedáva veľkú šancu. To čo vytvorila ako sa pohrala s postavami a ich povahami bolo naozaj bravúrne zvládnuté. Netvrdím, že je táto kniha veľdielo, ale ... jednoducho je jedna z tých pri ktorých si po prečítaní pomyslíte : " Aj ja chcem doma takého Étienna ! Aj chcem do Paríža ! Aj ja chcem zažiť obdobie zaláskovania ! " :D.

To že autorka zakomponovala do deja Paríž a s tým spojené spoznávanie tohto romantického miesta, ma len utvrdili ako výborne a ľahko dokáže Perkins manipulovať svojimi slovami a doslova si predstavujete okolité miesta. Prechádzate sa ulicami spolu s hrdinami knihy a naviac sa pobavíte nad hláškami, ktoré naozaj dokážu nielen rozplakať ale aj pobaviť. Bála som sa, že napriek všetkým tým skvelým recenziám a úžasným hodnoteniam knihu jednoducho nebudem môcť dočítať. Bála som sa, že sa sklamem, pretože od nej veľa očakávam. Teraz mi však napadá len jedno : " Prečo som ju už neprečítala skôr? "




8 komentárov:

  1. Super recenzia.:) Anna sa mi veľmi páčila, je super.^^

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Že nemám romantiku ráda, tak nad timhle se rozplývám :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. na túto knihu sa práve chystám a podľa recenzie sa mám na čo tešiť :D už ju mám dlho v to-read a hádam ju začnem čítať čo najskôr, lebo po tých nadšených recenziách sa to inak ani nedá :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nemám rada sladké romány ale toto TOTO bolo fakt úžasné s veľkým a dlhým Úúúúúúúúú

      Odstrániť
  4. po tejto recenzii mám ešte väčšiu chuť si tuto knihu prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vždy, keď si prečítam pozitívnu recenziu na túto knihu, mám nutkanie si ju okamžite kúpiť.. a tie ohlasy sú naozaj dobré!Presne niečo takéto by som momentálne potrebovala- trochu jednoduchej a milej romantiky ako odbočenie od všetkých tých dystópií, s ktorými sa to momentálne všade doslova hemží. Pri najbližšej príležitosti si ju určite zaobstarám.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Na tuto knížku si už dlouho brousím zuby. Ale ještě jsem bohužel neměla šanci si jí přečíst.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. knihu som čítala a bola skvela :))
    dufam. že vydaju aj dalsiu knihu od nej :)

    OdpovedaťOdstrániť