nedeľa 26. mája 2013

RECENZIA : Ilúzie Aprilynne Pike


  • originálny názov : Illusions (Wings #3)
  • počet strán : 384
  • vydané na SK : 2013 Fortuna Libri
  • kúpiť

anotácia : Po avalonských novoročných oslavách rozhorčená Laurel žiada Tamaniho, aby odišiel z jej života. Tajuplná lovkyňa trolov Klea síce zbavila Laurel nebezpečného šéfa trolov Barnesa, ale hrozba nie je ani zďaleka zažehnaná. Navyše, nikto nevie, kto Klea v skutočnosti je a či jej možno dôverovať. Na začiatku nového školského roka Klea poprosí Laurel, aby dohliadla na Yuki, ktorú vraj zachránila z pazúrov trolov v Japonsku. Akú má vlastne Yuki úlohu? Zdá sa, že bez Tamaniho pomoci sa Laurel tentoraz nezaobíde. Ako sa Laurel popasuje s bežnými problémami stredoškoláčky a s nadprirodzenými starosťami vílieho štiepka, sa dočítate v treťom pokračovaní tejto výnimočnej vílejfantasy série.

Moje pocity :

Kniha Ilúzie je v poradí tretia kniha zo série kníh od autorky Aprilynne Pikeovej, ktorá sa nebála a vrhla sa do príbehu z vílieho sveta. V predchádzajúcich recenziách na predošlé diely, som niekoľko krát spomínala, že sa mi páči tá jemnosť príbehu. To, aké je to rozprávkové a to, aké je to oddychové čítanie je neskutočným plusom knihy. Každá kniha je nabitá jemnými emóciami a keď potrebujete len tak vypnúť z každodenného zhonu, je skrátka táto séria vypnutím, resetnutím a ukľudnením. 

Séria je známa tým, že sa viac zaoberá citmi a vzťahmi postáv, ako akcií a neskutočnými zvratmi. V tomto diele nebola výnimka. V Ilúziách je Laurel opäť poťažkaná skúškou. Do popredia totiž vychádza Tamani, ktorý mieša karty v celej knihe. Laurel je zaskočená nielen svojimi citmy k Davidovi a Tamanimu, ale prechádza aj tým, či chce doštudovať školu alebo chce žiť ako víla. Nevie sa rozhodnúť medzi niekoľkými vecami a snaží sa v pokoji premýšľať, no z každej strany na ňu tlačia. Laurel je veľmi milá a jemná hlavná hrdinka a dotvára knihu ešte viac rozprávkovou.
To, že autorka dala viac do popredia Tamaniho a Davida jemne utlačila, bolo z môjho pohľadu veľmi dobre vyriešené. Už v prvej knihe som mala Tamaniho radšej, pretože táto postava vie ponúknuť viac. Je tajomný, je krásny a situácie s ním sú buď sexi, alebo akčné. Nič medzi tým. Naproti tomu David, je jednotvárny, stále žiarlivý a tých niekoľko vtipných hlášok veru, ktoré v deji ponúkne, situáciu nezachráni.
Okrem citových väzieb rieši Laurel aj závažnejší problém. V knihe prichádza nová postava, od ktorej nikto nevie čo čakať. 
Tejto knihe však niečo chýbalo. Chýbalo mi viac zvratov, ktoré v predchádzajúcich dieloch boli aspoň v malej miere. Tento diel mi preto pripadala iba ako doplnenie príbehu, ale nie ďalšia časť. Stále som sa však v príbehu cítila rozprávkovo a veru knihu podobnú tejto, som nečítala. Sériu Krídla by som odporučila vekovej hranici 11-15 rokov a je to hlavne babská literatúra. Ak máte prečítané predchádzajúce dva diely knihy a páčilo sa vám, nebudete ľutovať ani tretí diel  ja už mám na stole poslednú časť série. Teším sa ako to celé dopadne a ako sa Laurel napokon rozhodne.

 a pol mesiačika

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri.




1 komentár:

  1. Pekná recenzia vystihla si to.:) Pre mňa bola tá rozprávkovosť a jemnosť prvého dielu síce fajn zmena, no k ďalším som sa akosi nedostala a ani neplánujem, až natoľko ma jednotka nevzala...

    OdpovedaťOdstrániť