štvrtok 19. septembra 2013

RECENZIA : Nástroje smrteľníkov #2 Mesto popola Cassandra Clare


  • Originálny názov: City of Ashes (The Mortal Instruments #2)
  • Počet strán: 400
  • Vydané na SK: Slovart 2013
  • Kúpiť
Anotácia: Clary si želá, aby sa jej život vrátil do normálnych koľají. Ale čo je normálne, keď je Tieňolovkyňou vraždiacou démonov, jej mama leží v kóme vyvolanej čarami a zrazu všade naokolo vidí Dolnosveťanov, ako sú vlkolaci, upíri či víly? Keby nechala tento svet za sebou, mohla by sa venovať svojmu skutočnému priateľovi Simonovi. Tieňolovci sa jej však nechcú vzdať - hlavne jej nádherne neznesiteľný brat Jace. Aby Clary zachránila svoju mamu, musí sa spojiť s nebezpečným Tieňolovcom Valentinom, ktorý je pravdepodobne šialený, určite nebezpečný a navyše je to jej otec. V New Yorku sa však dejú zvláštne veci. Niekto vraždí deti Dolnosveťanov. Je aj za týmto Valentine? A ak áno, o čo mu vlastne ide? Keď zmizne aj druhý z Nástrojov smrteľníkov - Meč - prichádza desivá Inkvizítorka, aby si posvietila na Jacea. Ako ho má Clary zachrániť?

Moje pocity:

Mesto kostí mnohí čitatelia zaraďujú medzi svoje obľúbené knihy. Patrím medzi nadšencov, aj keď by som mala vzhľadom na svoj vek hľadať inú literatúru. Táto séria je však tak návyková, že si v nej každý nájde to svoje a preto by som ju odporúčala všetkým vekovým kategóriám.


Tak ako skončilo Mesto kostí s maximálnym zvratom udalostí, tak pokračuje aj Mesto popola. Clary je zmätená z pocitov ku Jaceovi, ku ktorému rozhodne nemá prejavovať inú, než sesterskú lásku. Okrem toho rieši podivné správanie svojho najlepšieho kamoša, mama je stále v kóme a vo vzduchu cítiť, že sa čo chvíľa zjaví Valentine s " milým prekvapením ".
Táto časť bola jednoducho famózna. Z každej strany na mňa dýchal ďalší a ďalší zvrat a nové výborne vykreslené postavy. Cassandra Clare mala od začiatku tak dokonale premyslený príbeh a pomaličky ho servíruje čitateľovi, pričom ani nemáte tušenie, že maličká drobnosť z prvej knihy vám dá náväznosť v druhej. Príbeh stále otvárala, stále doplňovala nové a nové fakty a ani jeden jediný raz som sa nenudila. Scény sa striedali jedna od druhej a aj keď som bola práve v tej, kde to bolo čiastočne kľudné, nemohla som prestať čítať z toho dôvodu, že som vedela ako Clare vybafne na čitateľa zvrat vtedy, keď to nikto nečaká. A bolo to naozaj tak.
Ak mám hodnotiť predchádzajúci a tento diel, musím jednoznačne tento hodnotením vyzdvihnúť. Páčil sa mi oveľa viac. Bolo to proste dobre rozbehnuté, nemalo to žiadne diery, všetko zapadalo, nedalo sa nič predvídať a dokonca mi vôbec nevadil milostný trojuholník. To je už čo povedať :D.
Prvý diel mi prišiel taký chaotickejší, keďže Clare predstavila svet plný tieňolovcov, upírov, vlkodlakov, bosorákov a démonov. Keďže vysvetľovačky boli v prvej časti, táto mi plynula jedna báseň. Už som ostrieľaná v svete Tieňolovcov a Dolnosveťanov :D.
Clary bola akási akčnejšia. Vrhala sa bezhlavo do nebezpečných situácií, ostal jej výborný humor a hlavne riešila bratsko-sesterskú patáliu, pri ktorej budem mať minimálne do prečítania tretej časti ohryzené všetky prsty na rukách. Jace bol, je a bude asi jedným z najžiadanejších hrdinov kníh. Je dokonalý v každom smere a prekvapil ma Simon, ktorý dostal v tejto knihe oveľa viac miesta.
Clare má proste talent. Píše napínavo, keď si to žiada akciu, píše jemne kde si to žiada romantiku a opisuje tak, že máte pocit akoby ste sa v danej situácií ocitli priamo s hrdinami knihy. Povedala by som, že je to návykové čítanie. Samozrejme po prevrátení poslednej strany budete okamžite potrebovať tretiu časť. Takže ak plánujete kúpiť druhý diel, pripravte si peniaze navyše, pretože sa to nebude dať psychicky ustáť.
Ako to celé dopadne? Ja to už viem a zatiaľ nepoviem :P. Ale recenziu k tretej časti pripravujem.



Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart.

4 komentáre:

  1. Mne sa táto časť páčila najviac, dočítala som ju asi pred týždňom a včera trojku ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. "maličká drobnosť z prvej knihy vám dá náväznosť v druhej" - to boli teda momenty, keď som si vravela "toto bolo v 1tke a ja som to odhalila!" 8D Cassie píše super a mne sa moc lúbila táto séria. Chystám sa už na 5ku 8) aj keď zastávam názor, že mala v úžasnej 3ke skončiť, jej knihy sa proste čítajú skvele 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. už sa teším, keď si túto sériu prečítam aj ja.. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. a je naozaj jace jej brat alebo nie?

    OdpovedaťOdstrániť